Stella is 6 maanden oud tag

Het was hier op de blog een beetje stil. Ik begon weer met werken en dat was natuurlijk best even omschakelen. Al met al is het heel goed gegaan: het was druk, maar het gaf me ook energie. En ondertussen gingen de ontwikkelingen thuis ook gewoon verder. Stella is weer flink gegroeid en heeft zich weer volop ontwikkeld! 

Hoe oud is je kindje?
Stella was afgelopen dinsdag 6 maanden oud.

Hoe lang is je kindje en hoeveel weegt hij/zij?
Vrijdag gingen we naar het consultatiebureau en  Stella woog 7900 gram en ze was 68,5 cm lang. Haar gewicht past precies bij haar lengte. Ze is een grote baby (+1 lijn).

Welke maat draagt je kindje?
Pampers baby Dry en Active fit maat 3. We zijn deze maat nu wel aan het opmaken en gaan dan over op maat 4. Kleding maat 68 en soms al een kleine 74.

Krijgt je kindje borst- of flesvoeding? Hoeveel en hoe vaak?
Stella krijgt flesvoeding en drinkt opvolgmelk, vier keer per dag 200 ml. Per fles (180 ml water en 6 scheppen Nutrilon) doen we er 3 maatschepjes johannesbroodpitmeel bij. Dit is tegen het spugen.

Krijgt je kindje al vast voedsel? Wat geef je en hoe vaak?
Stella is gek op eten! Ze krijgt ’s morgens een fruithapje en met het avondeten groente. Ik varieer volop in het eten wat ik klaar maak. Bij de groente doen we sinds kort ook aardappeltjes, rijst en pasta. Sinds een paar dagen eet ze wat stukjes brood.

Is je kindje afgelopen periode ziek geweest?
Gelukkig is Stella nog niet ziek geweest.

Wat zijn de laatste vorderingen in de ontwikkelingen van jouw kindje? Wat heeft hij/zij kort geleden geleerd?
De eerste twee tandjes zijn vorige week doorgekomen! Ze is volop geluidjes aan het maken van dada, brrrrr tot tata.

Hoe ervaar je het moederschap?
Het brengt heel veel geluk! Vorige week begon ik weer met werken en ook dat vond ik hartstikke leuk. Eigenlijk geniet ik nu nog meer van de momenten thuis met het gezin.

Wat is het moeilijkste moment geweest afgelopen periode?
Het tandjes krijgen bracht wel wat onrust met zich mee. Ze ging ineens weer meer huilen overdag en kon overdag weer moeilijker in slaap komen. Tegelijk gaat ze sinds een paar weken ook twee ochtenden per week naar de gastouder. Dat was natuurlijk ook even wennen. Toch kan ik wel zeggen dat het prima is gegaan en zijn er ook steeds weer momenten waarop we tot rust komen.

Wat is het mooiste moment geweest afgelopen periode?
Het schaterlachen om haar zus blijft genieten! En ook het plezier als ze aan het eten is!

Deze tag nam ik over van Manon haar blog: welkombaby . Bedankt Manon!

Geef een reactie

