Hoe was mijn week?

De afgelopen week maakte ik weer van alles mee, ook al ben ik nog steeds (grotendeels) thuis vanwege het ouderschapsverlof. De eerste maanden na de geboorte van Stella deed ik weinig andere dingen dan knuffelen, voeding geven en wandelen. ’s Nachts sliepen we al snel als een roos, maar overdag sliep Stella toen steeds maar heel kort en heel weinig. Intussen slaapt ze steeds beter overdag en daardoor houd ik intussen best wat tijd over voor anderen dingen!

Maandag: Tweede Pinsterdag

Een extra vrije dag voor Ruud en Ramona welke we lekker rustig met het gezin begonnen. Het was regenachtig weer in de ochtend, dus ook niet direct een aanleiding om erg actief te worden. ’s Middags kwam Ramona’s vriendinnetje gezellig spelen en ging ik aan de slag met een lang uitgestelde klus: het schoonmaken van de tuintegels met de hogedrukreiniger. Het knapte er flink van op. Na gezellig samen gegeten te hebben brachten we het vriendinnetje weer naar huis. Daar bewonderde ik nog het turnpakje wat haar moeder aan het maken is. Zelf waagde ik vorig jaar ook een poging: het is niet eenvoudig om zoiets te maken, weet ik dus uit ervaring.

Dinsdag

Ik stond op tijd op, zodat ik ook weer kan wennen aan het werkritme wat er over twee weken weer zal zijn. Dat zal ik straks nog flink gaan missen: het lekker aan keutelen ’s morgens. Daarna was het tijd voor het maken van babyhapjes, boodschappen doen en wat artikeltjes schrijven voor deze blog. Ook deed ik een workout voor de nodige lichaamsbeweging, want het hardlopen gaat even niet vanwege een blessure. ’s Avonds bezocht ik een interessante thema-avond over ” mediawijsheid” op de school van Ramona. Ik deed weer nieuwe inzichten op over hoe je als ouders omgaat met je kind als het gaat om de digitale wereld.

IMG_6160Woensdag

’s Morgens begon ik met knutselen: een cadeaubon voor het verjaardagsfeestje wat Ramona die middag had. Deze dag werkte ik ook veel aan mijn blog, de layout en aan het inrichten van de computer als het gaat om kinderbeveiliging/ ouderlijk toezicht. Later bleek overigens wel dat ik dit iets te streng had gedaan, want nu kan Ramona volgens haar helemaal niet meer internetten. Dus hier ben ik nog niet klaar mee …… Tussen de middag gezellig gegeten met Ramona en daarna ging ze naar het feestje. Ze kwam rond 18.30 uur weer thuis en ging gelijk naar bed. Ze had een ware bootcamp gedaan en was doodmoe…

Donderdag

Donderdag ging ik werken! Er was een trainingsdag met het managementteam. Leuk om iedereen weer te zien en weer met mijn werk bezig te zijn. Stella had vandaag haar eerste wen-uurtjes bij de gastouder. Ik had dus mazzel, want het moment om haar achter te laten kon ik zo nog even uitstellen en heeft Ruud van mij overgenomen…..Aan het einde van de middag ging ik nog met Ramona naar haar zangles toe en ’s Avonds was de maandelijkse clubavond van de Soroptimistclub waar ik lid van ben. Daar krijg ik altijd weer inspiratie en energie van.

Vrijdag

Vrijdagmorgen ging ik eerst naar de fysiotherapeut. Al enkele weken heb ik wat lichte blessures en aangezien ik dolgraag weer verder wil met sporten, is het fijn dat er een fysiotherapeut is! Op de terugweg ga ik nog even langs de boer om groente en fruit te halen. Thuis stort ik mij op het opruimen en schoonmaken van het huis. Stella is wat hangerig vandaag, dus tussendoor knuffel ik extra veel met haar.

IMG_6164

Zaterdag

Ruud moest nog aan het werk vandaag, dus maak ik er samen met de meiden een leuke dag van. Vanmorgen lukte het Stella om zelf te blijven zitten! We maken er leuke foto’s van. Na het ochtendslaapje van Stella gaan we naar de Prenatal en kopen we zomerkleertjes, een slaapzakje en een bekertje. Wat is het toch leuk om kleertjes uit te zoeken (of zelf te maken!) voor de dochters, daar kan ook ik geen genoeg van krijgen šŸ˜‰ . Als we thuis komen gaat Stella weer slapen en daarna gaan we nog even naar de kinderboerderij. Tussendoor draait de wasmachine op volle toeren en droogt Ā vliegensvlug in de zon. Aan het einde van de dag lag alles dus weer fris gewassen in de kast.

IMG_6166Zondag

Relaxdag. We sliepen lekker uit, liepen lang in pyjama en deden het rustig aan. ’s Middags kregen we visite en aten we met elkaar een hartige taart die ik ’s morgens al maakte. ’s Avonds bezoek ik met Ramona een bijzondere kerkdienst in de dorpskerk. Wij zijn niet gelovig (zelf ben ik er wel bekend mee vanuit mijn opvoeding) en komen normaal gesproken dus niet in de kerk. Ā Onze vriendin/Ramona’s zangjuf trad op met een vrouwenkoor. Een mooie gelegenheid voor Ramona om eens kennis te maken met het Christelijke geloof.

 

Geef een reactie

