Het kamertje van Stella

Uiteraard maakten we voor Stella een gezellig kamertje in huis. Vooraf had ik een aantal uitgangspunten in mijn hoofd . Zo wilde ik graag iets met de kleur geel doen, omdat Stella in de winter geboren zou worden en geel dan net een wat warmere gloed geeft. Verder wilde ik graag zoveel mogelijk bestaande meubeltjes inzetten en/of hergebruiken. Dit omdat dat meer sfeer geeft, maar simpelweg ook omdat ik het zonde van mijn geld vond om alles nieuw te kopen. Ook wilden we dat de kamer niet alleen leuk zou worden voor de babytijd, maar wat langer mee zou kunnen gaan.

We begonnen met het behang en kozen voor vogeltjesbehang van Pipstudio. Geen goedkope keuze, maar Ā wel enorm sfeerbepalend in het kamertje. En de kwaliteit van dit behang is heel goed, zodat het lang mooi blijft. Het is ook met water afwasbaar, mocht er een keer een vlek op komen.

IMG_5252

Dan het bedje: dit werd een ware Ikea Hack van het babybedje Sniglar, welke wij nog op zolder hadden liggen! Mijn vader toverde dit om naar het voorbeeld van de Noorse kinderstoelen leverancier šŸ™‚ . Zelf maakte ik er een dakje van stof boven. Hiervoor gebruikte ik een tafelkleed van de Zeeman. In de toekomst kunnen we met dit bedje alle kanten uit: dan kan de voorkant er nog af en kan het tentdoekje weer veranderen.

IMG_5253

De commode maakte Ruud zelf . Hij schilderde deze wit, zodat het geheel rustig zou blijven. De roze mand onder de commode rechts kreeg ik van mijn collega’s. Boven de commode hingen we houten huisjes die ik kocht bij de Xenos.

IMG_6126

Tenslotte nog de kast. Een kast die bij ons kwam via mijn schoonfamilie. Ik zette de kast opnieuw in de olie en allerlei leuke spulletjes en boekjes kregen er een plekje in.

We zijn nog iedere dag blij met het kamertje! Het is zowel gezellig als praktisch ingericht en een echte meisjeskamer geworden.

Geef een reactie

